torsdag 1 april 2010

Påsk..





Godmorgon...Sitter o väntar på att kaffet ska koka färdigt ...Idag är jag ledig o barna o jag ska åka till Simone en sväng o fika...Vi ska stanna efter vägen o plocka lite blåbärsris också...Det är ju så fint med lite vita tulpaner till....för visst måste man väl ha lite tulpaner till påsk....Barnas påskägg är fixade så nu är det bara en skattkarta som ska göras...Det tycker dom är skitkul att få springa ut här på morgonen o leta ägg i hela trädgården...:)...Igår påskstädades det lite här hemma o äggen hänger i riset....eller riset...det är körsbärskvistar det tycker jag är mycket finare....Kan ni tänka er att mitt olivträd har överlevt vintern också...det fick en perfekt plats i köket o har hållit sej grönt o fint...Den vita fina korgen fick jag av Simone häromdagen för jag hade hjälpt henne i butiken...Den va underbar...o snart full i reklam o diverse onödiga papper...Ikväll är det ishallen här i Hallsberg o då tittar varenda bonde ut...vi ska till en granne innan o Farmor kommer o passar barna....det är Drifters o Sannex som spelar så det blir nog jättebra....Jag ska nog snurra upp gubben i en redig bugg...efter ett par öl så....Nej nu ska fixa till oss o dra...Ha en trevlig påsk alla!!!!...kram

Inga kommentarer: