måndag 22 september 2008

Skurat altan

Ja nu va det ett tag sen sist men händer inte så mycket för tillfället...va ledig i fredags o hela familjen va till simhallen o bada....på kvällen for vi in till stan o åt på pacos o det va hur mysigt som helst....avslutade fredagen med mys i soffan med chips o ostbollar...mm
Det tråkiga denna dag va att vår tvättmaskin har gått sönder så idag fick vi beställa en ny....kul o lägga pengar på det liksom som om man inte har utgifter så det räcker redan o hela tvättstugan full med tvätt...blää..åkte med några maskiner till farmor som va snäll o skulle tvätta lite åt oss...
I lördags va vi till Rasmus kompis Jacob o fikade o där vart vi kvar hela dan fick lite grillat på kvällen mums o vid halv elva for hem igen....
När jag vaknade i söndags va jag städ sugen....började med att baka en äppelpaj med barna sen skura jag hela altan o herregud så skitigt det hade blivit där...det tog över 3 timmar att städa o 2 avslagna naglar....barna hade kompisar här hela dagen o jag fick städa ifred....mumsade lite äppelpaj o småslöade lite på eftermiddan....
Tråkig måndag blir det alltid o jobba ska man men idag jobbade jag bara till 4 sen kom Sandra o böt av mej...hämtade barna o åkte in till stan o laga naglarna...vid 7 tiden ikväll stod dom här med nya tvättmaskin....så nu ska det tvättas men nu vart jag lite sugen på att måla om o fixa lite i tvättstugan så får väl se om man får med gubben på det då....inte så lätt alla gånger....imorgon är jag ledig o ska börja dagen med frukost hos Simone ...ovanligt...
Ska handla lite blommor till jobbet o några hem...man ska väl ha lite höstfint vid trappen nu...dags att ta in pelargonerna kanske....nu ska jag vara så där duktig i år o försöka övervintra dom...nej nu är det dags att greja ordning inför morgondagen.....Kram o sovgott...

Inga kommentarer: