måndag 17 augusti 2009

Skolstart...


Igår kväll va det två förväntansfulla barn som la sej här hemma.......Nu va dom alldeles pirriga o visste inte hur dom skulle somna...:)...Idag va ju den stora dagen för Ronja nu kände hon sej stor som skulle börja i förskoleklass...Hon hade planerat noga i förväg vad hon skulle ha på sej ...vi va iväg en dag o hon fick handla kläder o ryggsäck o skor så nu va hon så nöjd så.....hur söt som helst..:)...Någon dag senare fick jag o Rasmus åka o handla o han skulle absolut ha en hipphopp keps....ok...hmm...o så en vit tröja...jag undra just hur länge den ska få va vit men men fin vart han eller man får inte säga att han är fin.....bara cool...
Det va kul o träffa alla föräldrar o barn idag... känns att man har varit hemma länge nu....Tobbe fick va med Rasmus o jag med Ronja.....skönt att man får lämna dom på samma ställe nu det spar ju lite tid också....Har ringt o kollat om dom möjligtvis kan få åka skolbuss idag...så nu håller jag tummarna....det finns ju lite konstiga regler med det också...Har annars mest jobbat i veckan som varit o i Lördags va vi o dansa på Jacobsloge...Kindbergs o Blender...en riktigt superkväll synd bara att det va så dåligt väder......Idag tog jag mej en tur till min kompis Simone i Kumla o tittade lite i affärn hon hade fått lite nya saker man kan tänka sej så en lykta o lite grejer fick allt följa med hem.....kika in till henne vet jag....nej nu dags att göra lite nytta imorgon ska det jobbas........

Inga kommentarer: