måndag 12 oktober 2009

Min Mamma...

Måndagkväll...Efter att ha jobbat hela helgen va det så skönt att va ledig idag...Det va ju tänkt att barna skulle börja åka skolbuss till skolan på mornarna så idag va det dags för premiärturen....Efter som det va första gången så skulle jag åka med idag o se hur det skulle gå till.....Tja det gick ju bra att gå på o så men sen när vi kom fram till första skolan där nästan alla barna på vår buss skulle gå av så trodde ju jag att bussen skulle fortsätta....men nej då då slängde sej alla ut ur bussen o det skulle bytas buss....herregud....vi kom på den andra bussen o där satt det ju bara stora barn som skulle ända ner till Kumla....o jösses innan mina hade fått upp korten som skulle dras efter att ha tappat ur dom ur bussen o grejer o vi hann sätta oss så tänkte jag att det här går aldrig......Ronja fibbla med bältet o bussen hann börja rulla....hon hann fara fram på golvet en gång o väskan likaså...:)....Vi kom fram till skolan o av kom vi.....men jag kom ganska snart fram till att jag kör dom så gärna till skolan varje morgon...det kändes inte alls bra o jag tror dom kände det samma....Bussåkandet får allt vänta ett tag till så gör vi ett försök igen nån gång....Hämtade upp Karen o vi skulle åka till Öb en sväng o se om vi hittade ridskor till Ronja....fanns lite av varje o vi fyllde upp våra korgar ganska bra....efter vår shoppingtur tog vi en fika hos henne o sen åkte jag förbi Simon o hämtade lite blommor......Idag skulle mina kära mamma ha fyllt år så jag åkte ner till kyrkogården o gjorde lite fint åt henne.....tände ett ljus o sa några rara ord.....saknar henne massor o tänker på henne i stort sett varje dag fast det snart gått 20 år sen hon gick bort.....Åhh vad jag önskar att hon fanns här för oss.... känns som en pusselbit som alltid kommer fattas i mitt liv.....
Efter skolan va det dags för Rasmus simskola o idag fick föräldrarna vara med o titta vad dom lärt sej.....om dom klarade att simma 10 meter fick dom fortsätta i en grupp direkt annars skulle dom få börja om igen efter årsskiftet....det va med nöd o näppe men det gick...o han va så stolt när han kunde....vi firade såklart med diplom o glass o sen vart det pannkakor till kvällsmat......Nu sover alla o jag med snart tror jag......imorgon ska det jobbas.....



4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

~Vad jobbigt med bussbyte.jag håller med dej.Då är det bättre att köra dom .Ha en skön tisdag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Sjabbig men chic sa...

Kan förstå att du saknar din mamma. Jag blev jätterädd när min mamma blev sjuk. Man blir liksom liten igen.
Det blir nog både lugnast och lättast att skjutsa barnen.

Kramis Lisa

Eva sa...

Ja bussen lät lite krångligt & tufft. Men skönt att du kan skjutsa dina små till skola istället! Lite amerikanskt sådär... ;0))
Beklagar för din mamma. Jag förstår vad du menar när du säger att en pusselbit saknas, har svårt att tänka mig ett liv utan min mamma! :0( Men tur e väl att du har en så fin familj runt dig...Massa kramar till dig sussie!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad jobbigt med skolbytet då,skönt om du kan skjutsa dem.
Förstår att du saknar din mamma!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS