tisdag 19 augusti 2008

Kört för fort...

Fy fabian säger jag bara....dagen kunde inte börjat bättre..va ledig idag o skulle köra upp Rasmus till skolan o vem tror ni inte står där utanför skolan med radarn i högsta hugg....
Invinkad vart jag o hade kört 9 kilometer för fort på 30 väg...endast 2000 kr i böter usch det där har jag retat mej på hela dan.....så säger puckot ja va glad att det inte va 2 kilometer till då hade du fått 2500 kr.....kul kille...jag frågade han om dom inte hade nåt bättre ställe att stå på än just där...han sa det va perfekt första skolveckan o lite halv stressade föräldrar....jo men visst...när jag hade fått åkt såg jag nästa mamma som vart invinkad o hade också kört för fort....så jag va nog inte ensam om det nu är nån tröst....
Åkte sen ner till Simone o tog en kaffe sen stack jag o Ronja till skogen o plocka svamp...på eftermiddan hämtade vi Rasmus o på vägen hem så såg jag en stor älg.....kolla kolla sa jag till barna o stannade lite sakta efter vägkanten...då ser jag en sur jägare står längre fram o viftar med nävarna åt mej att köra....jaha o när vart det förbud på att kolla älgar då....kom på att det va älgjakt så vi hade väl stört han eller nåt....inte min dag idag allfall...Elin o Hugo kom över på en fika o efter dom hade åkt så började jag möblera om...o nu får jag inte till det så jag har tröttnat o går o lägger mej istället....hoppas morgon dagen blir något bättre....Kram o Godnatt...

Inga kommentarer: