måndag 25 maj 2009

Gustavsvik

I lördags hade vi bestämt med brorsan o dom att vi skulle åka in till Gustavsvik o bada....hade ju inte provat om förra årets bikini passa men det fick gå....men det va fan knappt kan jag säga i år får det allt bli en storlek större....röven har visst breddats på nåt konstigt vis ...hmm
Vi tänkte att det är nog bäst att åka in på förmiddagen för då kanske det inte skulle va så mycket folk....men tji fick vi herregud va folk det va skulle alla just bada då också....
Det vart en rolig dag o barna hade jättekul jag åkte forsen med Mikaela o mitt i alltihop tappa jag tutthållaren också hängandes bak på ryggen fick jag snyggt tråkla på mej den igen när färden va över....efter 4 timmar i badet kändes det som att det va dags att åka hem...alla åkte hem till oss o det vart grillning o robinsson på kvällen....en toppen dag helt enkelt...
På söndan när jag vakna va jag helt slut trodde ett tag att nu blir jag nog sjuk eller nåt....Gjorde absolut ingenting på hela dagen va bara till grannen o satt o hängde o drack kaffe o tog mej faktiskt en tupplur på eftermiddagen det händer inte ofta....sov som en stock när kl va 9....
Idag har jag varit ledig hela dagen o det har varit så skönt....Åkte förbi Simone o åt frukost imorse o sen va jag till stan en sväng o handla lite...Rasmus behövde skor o lite tröjor...hitta massor av roligt jag vill ha såklart....På eftermiddagen satt vi ute o sola lite hos Simone o åt en sallad....sallad är inte gott men vill man bli ett kilo lättare eller så så är det väl bäst att hålla igen....nu har jag hållit mej ifrån bröd en vecka men inget skulle vara godare en än vanlig limpmacka med ost nu....trött på knäckebrod...Fick för oss att vi skulle åka en sväng till Hallsberg o titta o Lutfisken hade något roligt att sälja men inte den här gången inte....Barna hade med sej kompisar hem från skolan o jag lova dom pannkakor så det va det roliga jag fick göra ikväll.....Nu har dom just somnat efter att vi lekt Bro bro breja i en kvart....o nu är det väl dags för en annan också att sova imorgon ska det jobbas ja hela veckan föresten o heeela helgen...

1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt det låter.Varit i gustavsvik och badat.Det är mysigt.Ha en skön tisdag kramiz ~~~~RITA~~~~: