söndag 31 maj 2009

Inte mycket...


Ja då va helgen förbi...fort som tusan går det.Nu har det ju inte varit den roligaste helgen eftersom man har jobbat men det gick ganska så bra ändå.
I torsdags va jag ledig då va vi till Anna på kvällen o fira att hon slutat skolan...så nu är hon lärare också...Fick god smörgåstårta o chokladbollar smarrigt värre.
Kul o träffa hennes släkt ibland också på dan va jag o Simone på Brunoborgs o handlade blommor hem o till hennes butik.Det finns så mycket fint men nu försökte jag att tänka till lite denna gång o inte handla så mycket ..hmm men jag vart lite över 600 kr fattigare men oj så mycket fina blommor jag har nu...mest vita mårbacka pelargoner o så murgröna...Köpte också så fina vita potatisblommor tror jag det heter på stam..underbara hoppas jag bara får dom att överleva.
Sandra va ute en sväng också på jobbet så vi hann med en kaffe o lite skratt....denna gång vart det en ganska kul replik....Ja att hon förföljer oss än....jaja hon fattar inte bättre...men hur va det nu igen.....man måste ju faktiskt hålla god min...asg...
Idag va det ju också morsdag så jag vart väckt med blommor o frukost av T o barna...satt ute o åt o det va hur mysigt som helst innan jobbet.
Tänker också på min egen mamma som jag inte har kvar idag..eller jag tänker på henne varje dag o önskar inget hellre att hon hade varit med oss....många säger att det blir bättre med tiden när någon gått bort...men nej det är snart 20 år sen o det blir inte bättre....man lär sej bara leva med det...Imorgon ska jag åka till kyrkogården o göra lite fint hos mamma o pappa men nu ska jag försöka sova o så hoppas vi på sol imorgon.

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt det låter.Frukost på sängen och blommor.Varit och handlat blommor.Ja det har verkligen varit fint väder.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Ett Vitare Hem sa...

Ja visst blir man pengafattig av att handla blommor men det är underbart för själen sen ,o)
Visst är det så att sorgen finns kvar där, bär också en sorg och inte blir den mindre men man lär sig hantera den på nåt sätt....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Vita små hjärtan sa...

Dessa dagar utan mamma är inte lätt! Jag vet! Nehe du, jag hinner inte så mycke som jag skulle vilja. Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Sjabbig men chic sa...

Jag förstår att man måste sakna mamma och att det inte går över. Mamma ska ju bara finnas där...
Men jag är glad att du hade en fin helg trots jobb och jag vet också att när det kommer till blommor så kan man ruinera sig lätt som en plätt!

Kram Lisa