söndag 7 juni 2009

Ny jobbarkompis...

Söndagkväll....helgerna går alldeles för fort...har varit ledig hela helgen o det har varit så skönt så...I torsdags ringde jag till Sandra o frågade om hon ville jobba hos oss o gissa om hon vart glad...hon behövde verkligen ett jobb nu så det kunde inte bli bättre.
På fredagen va hennes första dag och hon skulle gå med mej o lära sej allt...kassan va ju inga problem med för det va ju nästan samma som innan....men alla sjalar o slipsar o hur allt skulle vikas o hängas....ja det tar ju lite tid att lära sej jag har jobbat i 2 månader där nu o det är nu det börjar sitta allt....hon skötte sej galant..:)....jag vart också glad när min chef ringde på torsdagskvällen o jag fick veta att jag skulle få lite löneökning....perfekt tänkte jag ...jag behöver pengar o så såg jag allt jag ville handla framför mej....:)
I lördags kors i taket fick jag med mej T ut o handla...eller handla o handla vi skulle åka o kolla på ny bil....och även ta en tur på marieberg...det gick inge vidare för oss alla bilfirmor va stängda för det va nationaldagen....hmmm osis...men lite kläder fick vi med oss hem....på eftermiddagen kom Jonna o Mikaela hit dom skulle sova hos oss för Robby o Anna skulle på fest...fullt ös hela kvällen o vid tolv tiden somna dom i en hög alla barna...
Idag tog vi en tur till Kumla o hälsa på gammelmormor Elsa hela släkten skulle träffas där o fika lite...trevligt...o nu ikväll har vi mest slappat allihopa...Imorgon ska vi på jobbet på nån brandutbildning på dan o på tisdag är det tänkt att jag och Sandra ska till Skultuna o dansa till Kindbergs..:)....nej nu är det dags för sängen... Kram

3 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul med löneökning och att få glädja en vän med att ringa och erbjuda jobb ;o)
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

hemma hos lilla mej sa...

Vad himla skoj att få löneförhöjning.Åhhh vad skoj att ringa till en vän och erbjuda jobb.Ha en skön måndag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Jenny sa...

Hej chefen! Sandra skvallrade om din blogg. ;) Du förtjänar absolut påökt så hårt som du jobbar. Ska bli kul att få jobba lite mer med dig nu. Kolla gärna in min blogg också! Kram på dig! :) /Jenny