tisdag 30 juni 2009

Sommarland o Vintrosa...




Tisdagkväll...Vilket underbart väder det är det kan ju knappast bli bättre....Sent i fredagskväll ringde Peter o fråga om vi ville följa med till Skara sommarland på lördagmorgonen...jag o barna hade bestämt att vi skulle åka till Eskilstuna djurpark men ändrade då våra planer....mötte upp dom andra vid macken o sen bar det iväg vid 8 på morgonen stannade nästan framme i Skara o fikade lite o mötte upp resten av sällskapet...vi vart tillslut 13 st som skulle försöka hålla ihop under dagen.....Det vart en underbar dag med MYCKET karusellåkande o lite badande ja tror vi åkte virvelvinden 15 gånger o slänggungan lika många....Spelade också på alla chokladhjul vi kom åt barna tycker det är lika kul som jag Rasmus va kung på grodor o vann 5 st....Tänkte ett tag att jag skulle åka frittfall men herregud vilka köer o sen vet e fan om jag hade vågat....får bli nästa gång vi åker dit barna tjatar redan o jag har lovat att vi ska försöka hinna dit en sväng till...packade in oss i bilen vid 7 tiden ....vi va sist ut därifrån tror jag o lagom trötta va vi hemma vid 9....vi stupa i säng...
På söndagen hade vi bestämt med Malin att vi skulle åka ut till dom i Vintrosa o ha en heldag i solen......o det vart det kan jag lova vi fick god lunch o drack en massa kaffe.....barna lekte o jag o hon o Fredrik satt o pressa i solen man fick ta många dopp i poolen den dan.....Härligt....Nu har det jobbats måndag o tisdag o imorgon sticker jag till Grebbestad några dagar sen väntar jobb hela helgen igen.....Hoppas vädret håller i sej.....

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt att åka till Skara sommarland ett helt gäng.Förstår att ni hade skoj.Sedan kompisen på söndagen.Vad skojigt att åka till Grebbbestad,Ha det så gott hoppas vädret håller i sej.Ha en underbar onsdag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Ett Vitare Hem sa...

Vilken mysig helg! Vi var faktiskt i Eskilstuna på Parken Zoo i lördags en lagom dagsutflyckt ;o) Sommarland tar vi senare i sommar, min lillasyster bor i Skövde så då kan vi bo hos dem och kanske vara på sommarland två dagar....
Ha några härliga dagar i grebbestad!
kramis/LenaS