måndag 14 september 2009

Barnfri kväll....


Måndagkväll....I helgen har det varit min jobbhelg men den har varit toppen ändå....I fredags mys med hela familjen...o i lördags hade barna bestämt med Elin att dom skulle sova där....o då vart ju jag o T ensamma o det kan jag säga händer inte ofta....det har väl hänt 2 gånger förut på 7 år typ.....
Vi funderade på vad vi skulle hitta på men bestämde ganska snart att det fick bli en skön hemmakväll.....Efter att jag hade slutat jobbet åkte vi ner o hyrde en film...Män som hatar Kvinnor....o så åkte vi in till vårat favorit ställe Shanghai o beställde mat o tog med oss hem...Kollade filmen ,åt o drack vin så vid halv tolv va jag helt färdig o stupa i säng....Filmen va skitbra jag brukar aldrig se en hel film o absolut inte en på över två timmar.....men den va verkligen skitbra....När vi vakna på söndagen längta jag såklart efter barna så halv nio ringde jag o fråga om dom inte va på väg hem snart....:)...hann träffa dom en stund innan det va dags att åka till jobbet....
I dag har jag varit ledig hela dagen...Började med att städa av lite sen kom Agneta o hälsade på mej....Vi drack kaffe o babbla lite skit ett par timmar hon tyckte jag hade ett sånt fint Hortensia träd utanför dörren så jag va tvungen att plocka in en kvist o lägga i min kupa....Hon snodde allt med sej ett par kvistar hem...:)..Väldigt trevligt va det allafall o barna vart glada när dom kom hem för hon hade med sej varsin godispåse till dom....hon är snäll hon....Tog en tur förbi Simone också innan jag hämtade barna o hon hade fixat lite lunch till jag kom....Toppen...Nu ikväll har vi varit förbi Majorerna o där fick vi god kvällsmat o supergott hembakt bröd.....Vilken lyxig dag det har varit...:)...Nej nu dags för sängen imorgon ska det jobbas o så är det gympastart......kul ska det bli....o nu inga mer karameller på kvällarna.....

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt med lite egen tid.Den filmen gillade jag oxå.Undra om nästa som kommer på bio är lika bra?Ha en härlig dag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Jessica och Johan sa...

Din TOKA...barnfritt så sällan..gud det skulle jag inte palla med ;) Idag har jag latat mig rätt bra. MEN nu ser jag dammet lysa genom rutorna och då ser jag ju mina fula fönster också...Va dina barn lika fina som mina var efter en dag i skogen, tro? byxorna direkt i maskinen...BLÅBÄR överallt. Ha en bra vecka...LEDIGA jag. KRAM