torsdag 10 september 2009

Blåbärssafari....




Torsdagkväll...Idag har jag varit ledig hela dan o vilken tur med vädret jag hade.....Imorse ringde min vän Simone o behövde lite hjälp i butiken några timmar....självklart...saknar allt det där med presentbutik när man går runt där bland massa fina saker...men men jag är ju hos henne ganska så ofta....typ varje dag så det är ju bara jag går runt där en stund...:)..När jag va där fick hon paket o såklart slet jag ju upp det på en gång....massa fina smycken från Stockholm...när dom kom tillbaka åt vi lite kebabtallrik från grillen o tjocka på oss lite extra så vi har lite att ta av i vinter.....
På eftermiddagen fick jag o barna för oss att vi skulle ge oss ut på blåbärssafiri....plockade lite blåbär så det räckte till lite blåbärsmuffins som vi bakade när vi kom hem.....jättegoda men ganska platta...:)...Mitt i baket kom grannen med hästarna o Ronja ville prova att rida...hon har tjatat ett tag att hon vill börja rida så imorgon har jag lovat att ringa till ridskolan....frågan är bara hur man ska få ihop allt i veckorna...men men det mesta går bara man vill....Nej nu dags för sängen för nu ska det jobbas hela helgen....

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Verkar som en härligdag......Jobba i vännenas butik är väl inga fel.God mat.Sedan ut i skogen med barnen och smarriga muffins.Verkar ju hur mysigt som helst.Ha en mysig fredag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken mysig eftermiddag och gott med blåbärsmuffins!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Jessica och Johan sa...

Så söt hon är... Hon och Maja tjat om dett amed ridning igår när jag hämta...MEN NÄ! läskigt med hästar.luktar ju pyton. Ska Ronja gå? Ska till Simone imorgon och hämta 2 par skor! Ger min mor ett par. men hon ska få prova ett par och sen lämnar jag tillbaka ett. Gulligt av henne tycker jag. Sprang förbi dig idag..hann inte in. Men kanske ses i helgen.

Sjabbig men chic sa...

Stolt och söt liten tjej det där! Och mysigt med blåbärssafari.
Jag hoppas att du har en mysig helg både med jobb och fritid.

Kram Lisa