måndag 21 september 2009

Full Rulle...

Ja det kan man verkligen säga om den här veckan....Det har varit gymnastik,dans,premiär tur på ponnyridskolan för Ronja,danskväll till mamma,en hel dag på konvent o så avslutades helgen på Grönalund....puuh men kul har vi haft även om man känner sej halv dö idag....
Ridningen i torsdags gick strålande o hon var hur nöjd som helst....nu är hon helfrälst o bara tjatar om hästar här hemma hon har redan tjatat till sej ridstövlar o ridbyxor av pappa....men det är ganska kul ändå ....för ett tag sen sa jag blankt nej till allt som har med ridning o hästar att göra vi har ju ändå en som är väldigt allergisk mot hästar i familjen men nu kunde jag faktiskt inte stå emot.....Tänkte själv på när jag va liten o ville börja rida o hästar va mitt allt....det va ganska kul ändå o det höll i sej i 15 år innan barna kom så visst ska lillsnurpan få rida...:)...
I fredags va det dags för mej att gå ut o lufta mej lite Sandra o jag åkte iväg på dans o det va jättekul som vanligt ...men det va inte lika kul o få sova i 3 o en halv timme innan man skulle upp o iväg på Gymnastikkonvent i Katrineholm hela dagen...Det gick ganska bra o gå upp o åka iväg här när Sussie hämtade mej o ganska lungt dom första lekpassen men sen.....Herregud jag trodde jag skulle dö där ett tag då det va dags för Aerobicspasset.....en hel timme utan en enda paus det va droppen.....så efter mycket om o men bestämde jag o Sussie att vi skulle skippa dom två sista passen på eftermiddagen....Vi va kvar o åt lunch o körde lekar för barn sen tacka vi för oss o åkte hemåt.....Mycket lärorik dag va det o nu har vi fått massa nya ideer till våra pass.....
På söndagmorgonen va det dags att packa in oss i bilen o möta upp Majorerna för då bar det av mot Stockholm o Grönalund......Sista dagen det va öppet för säsongen o bara för alla Ericssonanställda med familjer......Det va toppen kul o alla hann åka jättemycket karuseller....Barna hade verkligen turen med sej o vann varsin stjärnvinst på Gott o blandat hjulet o Bilarhjulet.....Dom vart överlyckliga o jag också...:)7 kg godis liksom....Underbart väder o trevligt sällskap o då går ju dan fort så vid 7 tiden va det bara att åka hemåt...vi va hemma vid 10 tiden o det va bara att bära in barna....mej med nästan....Jag behöver väl knappast skriva hur trötta vi va i morse.......Nej nu är det sängen som gäller imorgon väntas det jobb,gympa o dans....

1 kommentar:

Jessica och Johan sa...

Nu jäklar händer det grejer vill jag lova. Vad kul att ni kom iväg till grönan. Hoppas Ronja kryar på sig. Hörde att hon var krasslig. Men va med på korten. Rasmus blev ju jätte fin i håret. Ovant kan jag tro... KRAM