söndag 30 november 2008

Apelsiner..







Söndagkväll....igår åkte jag in till jobbet o hjälpte Sandra som hade fullt upp...massor med folk o en helrörig butik...hela lagergången hade vi stod med grejer som vi va tvungna att ha upp...packade på o vart kvar till sju på kvällen sen va vi tvungna att åka...lite ruttet att man bara får vara kvar en timme efter stängning...eller kanske bra för annars hade vi vart kvar halva natten....vi hann inte klart allt men det vart bättre...
Idag hade jag tänkt åkt in på förmiddan men fick ingen barnvakt så det va till att göra nytta hemma istället.....Igår gick jag o la mej kl 10 på kvällen o så sov jag o barna tills vi vart väckta av telefon kl 10 idag...helt otroligt...tror att jag är tröttare än jag vill erkänna...
Har tagit fram lite jul o fixat det mesta här idag Elin o Hugo kom o åt frukost o jag gick i pyjamas till kl 2 idag...skönt...va tvungen att klä mej för vi skulle till affärn ....det stod bakning på schemat....massor med folk på konsum o så hade dom nåt lotteri o Ronja vann 2 stora chokladkakor...hon vart överlycklig...när vi åkte över stan så såg dom en karusell Kopparna så det va bara att vända o parkera så dom fick åka några varv....va gör man inte för dom små...
När vi kom hem börja vi baka...pepparkakor o saffransbullar o det vart riktigt lyckat....avsluta dagen med värsta fikat o glögg till kvällsmat....bra eller...nu sover resten av familjen o jag också snart...man blir trött av att gå hemma också....
Vi gjorde dom fina apelsinerna idag o böt till nya kuddar i kökssoffan....Dom är så fina dom det står Harmony på...vill ha flera olika....Kram o Godnatt...



2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Du har verkligen sneisut du! Ta o lagg ner hovan på ren dann fina koddn du köft! Harmoni rätt in i huvudet det skulle jag med behöva!

kramar från jamtlandstausa Lisa!

Sjabbig men chic sa...

Glömde det Sussie. Vi kan inte köpa julklappar till barnen och speciellt inte till G än. Du förstår Hon presenterar en ny önskelista ungefär två gånger om dan tills jag sätter stopp några dagar före jul. Och då brukar det låta så här: - Nu är det önskestopp. Nu har vi redan handlat och nu får du det du får. Basta!

Lisa