söndag 6 juli 2008

Grebbestad




I fredags va det dags att åka till Grebbestad vi trodde inte vi skulle hinna dit i sommar men efter lite pusslande så löste det sej....Gunilla o Tobbes pappa har ju stuga där så då åkte vi dit några dagar o hälsade på....Halv 6 på fredags morgonen var jag hur pigg som helst o ville åka direkt visste ju att det skulle bli fint väder på dan så jag ville komma iväg....Vissa låg ju i sängen o stöna o undra om man inte va riktigt klok....hmm...aja snart va alla uppe o vi va iväg vid 7 tiden...Stannade i Mariestad en sväng på morgonen o letade efter något ställe med bildelar som va öppet efter ett par försök så hitta vi det vi skulle o så bar det vidare...Va framme i Grebbestad vid 11 tiden fikade lite o sen stack vi ner på stranden direkt....Jag sola o dom andra fiskade krabbor vid bryggan...På eftermiddagen kom Elin,Martin o Hugo ner dom skulle också stanna några dagar så på kvällen grillade vi o drack vin...fick också sällskap av Gunillas son med familj.....På kvällen tjata Rasmus till sej att vi skulle gå ner o spela fotboll så vi hann med en match också...trötta somna vi allihop vid 12 tiden...
När vi vakna nästa morgon skulle Jag Tobbe Urban o Rasmus åka ut på sjön o fiska makrill det är riktigt kul faktiskt....om det nappar vill säga men det va dåligt med det den här gången...den enda som fick fisk det va jag o det va en plattfisk tror jag fiska lite för långt ner kanske..:)..På eftermiddan sen åkte vi in till Grebbestad allihopa o gick o strosa det är så himla fint där vid bryggan...åt en glass o köpte med oss räkor o havskräftor som vi skulle äta på kvällen....årets höjdpunkt...tog ett kvällsdopp på en jättefin sandstrand alldeles bredvid deras stuga o till och med jag doppa hela mej.....På kvällen vart det räkor o vin o grejer o sen somna man gott....


Inga kommentarer: